Hva er myTIER?

Hva er myTIER?

  1. Vi tilbyr langtidsleie av elsparkesykler med vårt myTIER abonnement,
  2. og leverer elsparkesykkelen hjem til deg. Du kan selv velge det abonnementet som passer deg best, enten 1- ,6- eller 12-måneders abonnonement.
  3. Din egen myTIER elsparkesykkel er alltid tilgjengelig,
  4. kun for deg, og kan brukes hvor som helst i hele Norge. Vi ønsker å gjøre det så enkelt som mulig for deg, og tilbyr derfor service og eventuelle reperasjoner inkludert i månedsleien.

Våre myTIER elsparkesykler er klimanøytrale, rimelige og praktiske. Du kan velge å forlenge abonnementet ditt underveis hvis du ønsker det. Så - hva venter du på? Start et abonnement i dag og bli med oss på reisen til målet om å endre mikromobilitet for godt.

Hvordan fungerer det?

Hvordan fungerer det?


Følg disse stegene for å leie en myTIER elsparkesykkel:

1. Velg det abonnementet som passer deg myTIER tilbyr abonnement på 1,6 og 12 måneder
2. Velg dato og tid for når elsparkesykkelen skal leveres

3. Vi leverer din myTIER hjem til deg. Reparasjoner eller eventuell midlertidig elsparkesykkel under reparasjon dekkes av oss

4. Bruk TIER appen til å koble deg opp med elsparkesykkelen. Med appen kan du låse, åpne opp og slå på lysene

5. Etterhvert som abonnementet utløper kan du enten returnere elsparkesykkelen, eller fortsette å bruke den ved å fornye abonnementet ditt

Abonnement

Hvilke abonnementer tilbyr myTIER?

myTIER tilbyr abonnement over 1, 6 og 12 måneder.

Fornyes abonnementet hver måned?

Vi sender deg en påminnelse om at abonnementet ditt er i ferd med å utløpe 2 uker før utløpsdato. Dersom du ikke aktivt kansellerer abonnementet ditt, vil det automatisk fornyes en ny periode tilsvarende ditt ordinære abonnement (dersom du opprinnelig bestilte et 6-måneders abonnement, vil det automatisk fornyes til 6 nye måneder).

Hvordan kan jeg endre abonnementet mitt?

Det er for øyeblikket dessverre ikke mulig å endre abonnementet ditt. Du kan likevel fornye abonnementet ditt med en ny periode tilsvarende ditt ordinære abonnement.

Hvor lang er oppsigelsestiden?

Du må sende oss varsel om terminering av kontrakten minimum 4 dager før abonnementet utløper

Hvordan kansellerer jeg abonnementet mitt?

Hvis du ønsker å kansellere abonnementet ditt kan du fylle ut skjema her

Problemer med elsparkesykkelen

Bak- og/eller frontskjermen er løs - hva gjør jeg?

Sjekk først at skruene sitter godt. Som regel holder det å stramme skruene. Ta kontakt med myTIER kundeservice dersom problemet vedvarer

Det kommer en skrapelyd fra elsparkesykkelen når jeg kjører

Lyden kommer antagelig fra bremsene. Bremsene på myTIER elsparkesykkel er vanligvis ganske stramme i begynnelsen. Lyden forsvinner som regel av seg selv etter kort tid. Hvis du føler at bremsene må justeres eller tilpasses ytterligere kan du finne mer informasjon her

Lysene på elsparkesykkelen virker ikke

Forsikre deg om at elsparkesykkelen er fulladet og koblet til appen. Hvis den virker og kan kjøres som normalt (du kan trykke på "GO" og kjøre som vanlig) men lysene fortsatt ikke virker, kan du kontakte myTIER kundeservice.

Feilkode på displayet

I den tilsendte manualen finner du en forklaring på samtlige feilkoder. Hvis du ønsker hjelp til å forstå hva feilkodene betyr kan du kontakte myTIER kundeservice.

Ingen av spørsmålene over gir meg svar på det jeg lurer på

Ta kontakt med myTIER kundeservice og gi en beskrivelse av problemet. Ikke glem å legge til ditt ordrenummer og legg gjerne ved bilder/video for å gi en mer detaljert beskrivelse.

Appen

Hvordan laster jeg ned appen?

Last ned "TIER - sparkesykkel i byen din" appen i Apple Store eller Google Play Store. Åpne menyen i TIER appen og trykk på "myTIER" nederst til venstre

Hvordan kobler jeg sammen appen og elsparkesykkelen?

Åpne TIER appen, åpne menyen og trykk deretter på "myTIER" nederst til venstre. Finn din myTIER elsparkesykkel og følg instruksjonene i appen

Hvordan låser jeg elsparkesykkelen?

Så snart elsparkesykkelen er koblet til appen vil den slå seg på. Trykk deretter på den røde låseknappen for å låse den. Lysene vil da slå seg av.

Kan jeg koble meg til elsparkesykkelen via andre enheter?

Elsparkesykkelen kan kun være tilkoblet èn smarttelefon av gangen. Etter at elsparkesykkelen er låst og koblet fra enheten, kan du koble til en annen enhet.

Kan jeg endre passordet på elsparkesykkelen min?

Vi oppfordrer deg til å ikke endre passordet. Passordet som blir levert sammen med din myTIER er unikt og personlig for deg og din elsparkesykkel. Vennligst ikke del passordet med andre. Hvis du av ulike grunner likevel må endre passordet kan du kontakte myTIER kundeservice.

Hva kan jeg gjøre når jeg har et problem med elsparkesykkelen min?

Sjekk at både internett og bluetooth er koblet til og slått på før du åpner appen. Hvis du fortsatt har problemer kan du kontakte oss via myTIER kundeservice.

Betaling

Hvilke betalingsmetoder kan jeg bruke?

Du finner en oversikt over aksepterte betalingsformer på vår hjemmeside: www.mytier.app

Hvordan kan jeg endre betalingsmetode?

Dersom du skulle ønske å endre betalingsmetoden underveis i leieperioden kan du kontakte myTIER kundeservice for veiledning.

Hvordan vet jeg at betalingen er vellykket?

Du vil motta en ordrebekreftelse fra oss når bestillingen er bekreftet. Denne vil bli sendt til din oppgitte epost adresse.

Betaling mislyktes - hva gjør jeg?

Ta kontakt med myTIER kundeservice så snart som mulig dersom betalingen feiler og du har behov for assistanse.

Kan jeg betale for abonnementet mitt i en engang?

og 12 måneders abonnement kan ikke bli belastet som et engagsbeløp. Du vil bli belastet hver måned via din foretrukne betalingsmetode.

Produktspesifikasjoner

Hva er maksfart på en myTIER elsparkesykkelen?

En myTIER har en maksfart på 20 km/timen. Vær oppmerksom på at hastigheten kan endre seg avhengig av brukerens vekt, føre og terreng

Hvor lang er rekkevidden på en myTIER elsparkesykkel?

Med en myTIER elsparkesykkel kan du kjøre inntil 30 kilometer med et fulladet batteri. Vær oppmerksom på at avstanden kan endre seg avhengig av brukerens vekt, føre og terreng

Hva er anbefalt brukervekt?

Vi anbefaler at vekten ikke overstiger 100kg. Dette for å gi en god og komfortabel kjøreopplevelse

Kan min scooter bli sporet?

Nei, en myTIER elsparkesykkel kan ikke bli lokalisert geografisk

Hvordan tar jeg best mulig vare på batteriet?

Det er viktig at du følger retningslinjene for lading slik de er beskrevet i manualen. For å unngå skader på batteriet anbefaler vi at du fullader batteriet når du mottar elsparkesykkelen, samt hver tredje måned. Husk også at elsparkesykkelen ikke bør lades i temperaturer under 5 grader celsius. Vi anbefaler å lade batteriet i varmere omgivelser (+10 grader celsius).

Hvordan monterer jeg elsparkesykkelen?

Vi har skrudd sammen elsparkesykkelen for deg! Hvis du likevel ønsker å lese mer om elsparkesykkelen og hvordan den monteres finner du manualen her.

Forsendelse

Hvordan blir elsparkesykkelen levert?

Elsparkesykkelen din blir levert av det lokale teamet i Oslo. Når du legger inn bestillingen vil du også få spørsmål om foretrukket tidspunkt for levering. Hvis det viser seg at du ikke er hjemme eller av andre grunner ikke kan ta imot elsparkesykkelen som planlagt, kan du ta kontakt med myTIER kundeservice

Hva skjer hvis jeg ikke er hjemme når elsparkesykkelen leveres?

Vennligst informer oss i forkant. Dersom du ikke er hjemme risikerer du at det påløper ekstra gebyrer.

Hvor lang er leveringstiden?

Det varierer utifra valgt dato for levering. Enkelte steder kan vi levere elsparkesykkelen hjem til deg allerede dagen etterpå.

Jeg har mottatt elsparkesykkelen min, men det mangler noen deler

Hvis det mangler noen deler, vennligst ta direkte kontakt med vår kundeservice via kontaktskjema her

Hva kan jeg gjøre hvis det oppstår problemer under leveringen?

Dersom tidspunktet for levering ikke passer, vennligst ta kontakt med kundeservice for å avtale nytt leveringstidspunkt

Retur

Hvordan avslutter jeg abonnementet?

Du kan velge å avslutte abonnementet når som helt under leieperioden, men abonnementet vil ikke avsluttes før den opprinnelige leieperioden utløper.

Hva skjer dersom jeg flytter i løpet av leieperioden?

Levering og retur er kun mulig i Oslo-området foreløpig. Vennligst kontakt myTIER kundeservice dersom du planlegger å flytte eller allerede har flyttet under leieperioden.

Hvordan returnerer jeg elsparkesykkelen?

Etter at du har valgt å avslutte abonnementet ditt kontakter vi deg og avtaler tidspunkt for innhenting av myTIER elsparkesykkelen. Husk at elsparkesykkelen må returneres i originalemballasjen. Det er viktig at alt tilbehør og dokukumeter blir returnert sammen med elsparkesykkelen. Vennligst sørg for at dato for retur ikke overstiger mer enn 1 arbeidsdag utover endt leieperiode, ellers risikerer du ekstra gebyrer.

Avsluttes abonnementet etter den opprinnelige leieperioden?

Vi kontakter deg 2 uker før leieperioden utløper for å minne deg på at abonnementet må avsluttes. Skulle du ønske å fornye abonnementet med en ny leieperiode tilsvarende det første abonnementet, trenger du ikke å foreta deg noe som helst. Dersom du ønsker å avslutte abonnementet og returnere din myTIER elsparkesykkel, må du kontakte oss via dette skjemaet senest 4 dager før abonnementet utløper og avtale tidspunkt for retur.

Hvor lang tid jeg på meg for å returnere elsparkesykkelen?

Du kan benytte din myTIER elsparkesykkel hele abonnementsperioden din, men husk at den må returneres senest 1 arbeidsdag etter at abonnementet utløper. Ellers risikerer du ekstra gebyrer.

Annet

Kan jeg kjøpe elsparkesykkelen når leieforholdet utløper?

Dessverre kan du ikke kjøpe en myTIER elsparkesykekl

Hvor kan jeg kjøre?

Du kan benytte din myTIER elsparkesykkel hvor som helst i Norge

Kan jeg dele elsparkesykkelen med venner eller familie?

Ja, det er mulig.

Kan jeg benytte elsparkesykkelen til kommersielle formål?

TIER tillater ikke at myTIER elsparkesykler blir benyttet til kommersielle formål

Er det mulig å leie flere enn en elsparkesykkel samtidig?

Ja, det er mulig at en person leier flere myTIER elsparkesykler samtidig. Husk at appen kun tillater en tilkobling av gangen

Er elsparkesykkelen forsikret?

Nei, myTIER elsparkesykkelen er ikke forsikret

Hva skjer dersom elsparkesykkelen blir stålet?

Hvis uhellet er ute og din myTIER elsparkesykkelen blir stjålet er det viktig at du melder den stjålet til politiet. Meld også fra til kundeservice så fort som mulig

Hvordan kan jeg kontakte kundeservice?

Du kan kontakte kundeservice ved å fylle ut kontaktskjema her

Hva skjer hvis jeg flytter?

Opphenting og utlevering av myTIER elsparkesykkel er kun mulig i aktivt operasjonsområde.